Caixa de Resistència Educativa de Catalunya
Dona suport a la lluita educativa!

L'educació pública torna al carrer: milers de persones omplen el passeig de Gràcia
El moviment en defensa de l'educació pública va tornar a prendre els carrers de Barcelona aquest dissabte amb una nova manifestació massiva que va reunir a més de 25.000 persones. Convocada pels sindicats USTEC, CGT, Intersindical, CNT i COS sota el lema "Aturem l'emergència social i educativa", la marxa va partir dels Jardinets de Gràcia a les 11.30 del matí i va baixar pel passeig de Gràcia en un ambient festiu i amb molts participants vestits de groc, el color triat pels sindicats com a distintiu d'aquest cicle de mobilitzacions.
A la manifestació hi van participar docents, famílies i estudiants, amb la presència de la federació d'associacions de famílies d'alumnes aFFaC i el suport de moviments socials d'àmbits com l'habitatge i la sanitat, així com d'una part de les forces polítiques de l'oposició.
La convocatòria arriba en un moment de màxima tensió en el sector. Deu dies abans, el professorat havia rebutjat en consulta el pre-acord assolit entre el Departament d'Educació i alguns sindicats CCOO, i dies més tard una jornada de vaga havia tornat a buidar les aules. Els convocants denuncien que la crisi educativa no té precedents i exigeixen al govern del PSC un compromís ferm amb l'ensenyament públic i l'obertura urgent d'un procés de negociació que impliqui tots els agents polítics i socials.
Si no hi ha avenços abans de la fi de l'estiu, el moviment té previst intensificar la pressió a la tardor. Les properes cites ja estan marcades al calendari: el dimecres 18 de juny, la plataforma Revolució del 0-3 Catalunya té convocada una vaga per denunciar la precarietat dels professionals de l'educació infantil, i el dissabte 20 de juny se celebrarà una assemblea educativa per preparar l'estratègia de cara a la temporada que ve.
Summum